torsdag 5 maj 2011

Enkel RäkFrossa


Johan är mycket för trerätters, - och jag ville ju gärna ge honom det när han va en duktig Sambo som grillade massa gott för mig.
Så det blev denna väldigt enkla - men ack så god kräftröra!

Gör så här...
En burk med kräftstjärtar behöver inhandlas, jag passar på att göra reklam för mitt jobb och rekomendera Willys kräftstjärtar. En liten burk av sådana lägger jag i marinad.
Marinaden:

1 msk riven färsk ingefära
1 st röd chilifrukt
3 msk olivolja
Lite honung
1 msk sweetchilisås
Salt och peppar
Några droppar citron

Låt ligga i kylskåpet under ett par timmar och ta sedan fram dom innan servering och blanda ner två fint hackade avocados och fina röda coctailtomater som jag delar på mitten, blanda runt och lägg upp i glas och dekorera med citron och ev ett salladsblad.
Att servera tillsammans med vitlöksbröd är ett tips!

Enkelt och Gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar