fredag 6 maj 2011

Fredagsgott!




Med dessa goda smaker slängde jag i hop lite fredagsgott.
Först gjorde jag två små potatisgratänger i små formar med extra mycket ost i mellan och med min nya favorit Mildas laktosfria grädde. Sen delade jag på kycklingfileér och liksom vek ut dom. Jag stekte dom först i olivolja som jag smaksatte med Basilika. Sen fyllde jag dom med Färskost med smak av vitlök och örter och pudrade i fryst basilika (den är ett bra alternativ om man inte har färsk tillhanda) och sen lindade jag serrano skinka runt och när det va 20 minuter kvar av potatisgratängen så ställde jag in dessa smarriga fileér. Under tiden rörde jag i hop en sås med Arla kökets smaksatta creme fraicher, vitlök&parmensan smak, hällde i resten av grädden från gratängen och lite soja och kokade upp det innan servering.

Detta blev en vinnare.
Recept kommer imon! Nu hoppar jag ner i sängen brevid min man!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar